Megjelent a világ legértékesebb márkáinak Top 100-as listája

máj 27 • LifeStyle • Impress Magazin

Ismét az Apple lett a világ legértékesebb márkája megelőzve a Google-t és a Microsoftot. Az európai márkák helyzete gyengült vagy stagnál…

Az Apple márkaértéke évről-évre 67 százalékos növekedést mutat, így 2015-re elérte a 247 milliárd dollárt. A második helyet elfoglaló Google 9 százalékos növekedésével jelenleg 173,3 milliárd dollárt ér. A Microsoft márkaértéke 115,5 milliárd dollár, 28 százalékos növekedéssel, egy helyet előreugorva jelenleg harmadik a listán.

A technológia a leggyorsabban növekvő kategória

A technológia a leggyorsabban növekvő kategória, a szektor értéke (több mint 1 ezer milliárd dollár) az előző évhez képest 24 százalékos növekedést mutat, és ezzel az összérték több mint egyharmadát teszi ki.

Az Apple sikere

Bár az AppleWatch igen népszerűnek bizonyult, a sikert mégis az iPhone 6 hozta meg az Apple számára. „Az Apple egyszerre egyesíti az emberek racionális és érzelmi szükségleteit, ugyanakkor szórakoztató módon egyszerűbbé teszi az életet”, nyilatkozta Petra Prusova, a Millward Brown Central Europe ügyvezetője.

11

Apple – iwatch


Az európai márkák helyzete stagnál…

A BrandZ Top 100 tanulmány immár 10. születésnapját ünnepli. Elemezve a márkák 10 éves pályafutását a rangsorban, kiderül, hogy az európai márkák helyzete stagnál, míg a kínai márkák erősödnek az amerikai márkák pedig visszatértek korábbi pozíciójukba.

A kínai márkák száma 2006 óta 1-ről 14-re emelkedett a Top 100-as listán, 1004 százalékos márkaérték növekedéssel. Az amerikai márkák értéke az elmúlt évben 19 százalékkal, míg az elmúlt 10 évben 137 százalékkal emelkedett.

Ehhez képest Európa jelenleg csak 24 résztvevővel jelenik meg a rangsorban (2006-ban 35 európai eredetű márka volt a rangsorban), melyek összesített értéke 9,3 százalékkal csökkent egy év leforgása alatt. A legtöbb kieső európai márkát valamelyik kínai márka taszította le a Top 100-as listáról.

MTI/ Zentai Bogi

Kapcsolódó cikkek

Megjegyzés írás zárolva!

« »