HIRDETÉS

Egymás felszívódását segítő vitaminok

okt 6 • LifeStyle • Impress Magazin

Egy vitamin vagy ásványi anyag csak akkor tudja kifejteni jótékony hatását, ha a bélrendszeren keresztül felszívódva eljut a véráramba.

A szervezetbe jutó vitaminok felszívódását több tényező is befolyásolhatja, ezek egy része gyorsíthatja a folyamatot, mások viszont akár meg is akadályozhatják azt.

Egymást segítő vitaminok

A-vitamin + olaj

Az A-vitamin és a béta-karotin kevés olajjal vagy zsiradékkal együtt fogyasztva szívódik fel a legkönnyebben. Tökéletes párosítás a sütőtök leves pirított tökmagokkal.

A-vitamin forrás: vaj, tojássárgája, hering, makréla, tengeri halak, máj, sárgabarack, sütőtök

C-vitamin + kalcium és magnézium

A C-vitamin leghatékonyabban kalcium és magnézium jelenlétében fejti ki hatását. Tökéletes párosítás a sajt falatkák szőlővel, vagy joghurtba kevert friss barackok.

C-vitamin forrás: citrom, narancs, paprika, csipkebogyó, eper, kivi, káposzta, ribizli, gesztenye, brokkoli, karfiol

B-vitamin csoport együtt

Ha a B-vitamin csoport tagjai támogtaják egymás felszívódását. Éppen ezért, ha táplálékkiegészítőre van szükség, akkor mindenképp B-komplexet érdemes választani, mert az összes B-vitamin benne van.

B-vitaminforrás: mogyoró, dió, szezámmag, gabonapelyhek, sörélesztő, búzacsíra, napraforgó, mandula, lencse

D-vitamin + kalcium

A D-vitamin zsírban oldódó vitamin, melynek egyik legfontosabb feladata, hogy lehetővé teszi a kalcium felszívódását. D-vitamin nélkül nem tud felszívódni a szervezetben a kalcium.

D-vitamin források: olajos halak, hering, makréla, lazac, tonhal, tojás, gomba, kaviár

E-vitamin + C-vitamin és szelén

Az E-vitamin hatásának érvényesülését a C-vitamin és a szelén segíti.

E-vitamin forrás: napraforgó mag, mandula, mogyoró, avokádó, spenót, búzacsíra olaj, napraforgómag olaj

Vas + C-vitamin

Ha C-vitaminnal együtt fogyasztunk vasat tartalmazó ételt, akkor ez az ásványi anyag sokkal könnyebben szívódik fel a szervezetünkben. Vas tartalmú ételeket zöldségekkel fogyasszuk, vagy igyunk egy pohár 100%-os narancslét.

Vas forrás: szezámmag, paradicsomos szardínia, máj, sóska, spenót, mák

Ez a könyv Amanda Ursell – Vitaminok és Ásványi anyagok kézikönyve alapján készült.

Tihanyi Petra

Kapcsolódó cikkek

Megjegyzés írás zárolva!

« »