7 vitaminhiányra utaló jel az arcon

Már 12 • LifeStyle • Impress Magazin

Ha a szervezetünk valamilyen fontos tápanyag- vagy vitaminhiányban szenved, akkor ennek tünetei az arcon is megjelennek.

Az arcdiagnosztika egy több ezer éves tudomány, amely a nyelvdiagnosztikával együtt a hagyományos kínai orvoslás része. A szervezet belső szerveinek az arcon való tükröződésének tudományát jelenti.

Ami a testben lejátszódik, rányomja a bélyegét az arcra is…

A változatos étrend elengedhetetlen ahhoz, hogy szervezetünk minden szükséges tápanyaghoz hozzájusson. Hiányos vagy egyoldalú táplálkozás esetén hiánybetegségek alakulhatnak ki a szervezetünkben, melynek tünetei az arcon is megjelennek.

1. Cserepes, berepedezett ajkak

A kicserepesedett ajak arra utalhat, hogy nincs elegendő B6-vitamin és folsav (B9) a szervezetünkben. B6-vitamin könnyen pótolható banán, napraforgómag és köles rendszeres fogyasztásával, folsav pedig bőven található a spenótban, céklában, a lencsében és a földimogyoróban.

A kicserepesedett ajkak ezen túl emésztési problémákat is jelezhetnek, bélgyulladásra vagy az emésztőrendszer elsalakodására utalhat. Az arcondiagnosztika szerint ugyanis az ajkak a belek és a gyomor állapotáról adnak tájékoztatást.

2. Duzzanat a szemek alatt

A szemek alatti duzzanat egy nagyon fontos ásványi anyag, a jód hiányának egyik tünete lehet. A jódhiány egyéb kísérő tünete lehet a száraz bőr, súlygyarapodás, és a vizesedő, bedagadt lábak.

A jódozott tengeri só és a tengeri halak rendszeres fogyasztása megfelelő mennyiségű jóddal látja el a szervezetet. Kiváló jódforrás még az áfonya, a burgonya és az eper is.

A napi ajánlás szerint a felnőtteknek 150 mikrogramm jódra van szüksége, a kismamáknak azonban ennél nagyobb mennyiség (220 mikrogramm) szükséges, hogy a magzat agya megfelelően tudjon fejlődni.

3. Árkok, karikák a szem alatt

A szem alatti terület a vese egészségéről árulkodik. Mivel az arcon a beesetett területek mindig a hozzá kapcsolódó szerv alulműködését, pangását jelzik, ezért a mély árkok vagy karikák a vese elégtelen működésére utalnak.

Ha mély árkok jelentkeznek a szemek alatt, akkor támogatni kell a vesék működését. Vagy változtatni kell az étrenden – kevesebb állati fehérje bevitellel – vagy egy méregtelenítésre van szüksége a szervezetnek.

4. Sápadt arcbőr

A megszokottnál halványabb, sápadt arcbőr a B12-vitamin hiányának az egyik jele lehet. Alacsonyabb B12 vitaminszintre utalhatnak ezen kívül a nyelv bizonyos elváltozásai is. Normál esetben a nyelv egy kicsit rücskös, B12-vitaminhiány esetén azonban teljesen sima. A B12 hiánya romló memóriát és fáradékonyságot is okozhat.

Naponta mindössze 1 mikrogramm B12 vitaminra van szüksége a szervezetnek, ami egy fél főtt tojás elfogyasztásával fedezhető. Vegánok számára a sörélesztő vagy a B12-vel dúsított gabonapelyhek, növényi tejek és sajtok jelenthetnek megoldást.

5. Töredezett haj

A hajjal kapcsolatos problémák, mint például a korpásodás, elvékonyodó, törékeny hajszálak és a hajhullás arra utaló jelek, hogy kevés a B7-vitamin (biotin) a szervezetben.

A biotint normál esetben a bélbaktériumok termelik, ha azonban sérül a bélflóra – például egy antibiotikumkúra következtében -, akkor a szervezet nem tudja ellátni a vitamintermelő feladatát és hamar kialakulhatnak a hiánytünetek. Nagy mennyiségben tartalmaz biotint a földimogyoró, a mandula, és a dió.

A legfontosabb hajnövesztő vitaminok hajhullás ellen

6. Halvány, sápadt ajkak

Vashiány esetén halvány, sápadt lesz a szemhéj alsó része belül, a fogíny és az ajkak is. A vas az egyik legfontosabb mikrotápanyag a szervezetünk számára, mivel a vas jelenléte elengedhetetlen ahhoz, hogy a sejtekhez eljusson az oxigén.

A legjobb vasforrások a mák, a búzakorpa, a szezámmag, a spenót, a kesudió és a lencse.

7. Érzékeny, vérző fogíny

A vérző fogíny a szervezet egyik legfontosabb immunvédő vitaminjának, a C-vitaminnak a hiányát jelezheti. Fontos szerepet játszik többek között a sebgyógyulásban. Napi 500-1000 mg C-vitamin bevitellel csökkenteni lehet a fogínyvérzés tüneteit.

Jelentős C-vitamin forrás többek között a paprika, a kivi, az eper, a citrusfélék (narancs, citrom, grépfrút) a karfiol és a brokkoli.

Forrás: Institute for Natural Healing

Kapcsolódó cikkek

Megjegyzés írás zárolva!

« »