Láthatatlan kapcsolódások egy kanadai táncprodukcióban
A breakdance és a klasszikus balett találkozásából született produkcióval érkezik a kanadai RUBBERBANDance Group társulat a Trafóba.
Az Empirikus hányados című produkciót filmszerű jelenetek, improvizáció és némi táncatlétika is gazdagítja hat karakteres figura tolmácsolásában. A darab témája a függés és a visszautasítás, az empátia és az elfogadás. A táncosok képzeletbeli húrok mentén reagálnak egymás látható és láthatatlan érintéseire.
Filmszerű jelenetek a darabban
A társulat koreográfusa, Viktor Quijada által kifejlesztett rubberband módszer „háromdimenziós, sok irányba mozgó vésőként kezeli a testet, amely hasítja a teret és a levegőt”. Quijada Los Angeles-i hip-hop klubokból indult a nemzetközi előadóművészi hírnév felé, ami azt jelenti, hogy a tánc széles skáláját ismeri az utcától egészen a hangversenyteremig. Munkáiban az urban dance, a cirkusz és a klasszikus tánc is helyet kap.
A kanadai csapat legutóbb 2011-ben járt a Trafóban, akkor Loan Sharking című produkcióját hozta el a magyar közönségnek. A társulat elnevezése – Rubberband, vagyis befőttes gumi – egyrészt Quijada beceneve, másrészt magába sűríti a csapat jellemzőit is. A gumiszalag nemcsak nyúlik, hanem össze is köti a dolgokat: rugalmas kötés táncosok és műfajok, szubkultúra és mainstream között.
A társulat előadása február 26-án és 27-én látható a Trafóban.
Zentai Bogi
Kapcsolódó cikkek
« Szerelmes farsanggal nyit a Szentendrei Skanzen A bécsi lesz az első környezettudatos Eurovíziós Dalfesztivál »