Hogyan segíthet a mesterséges intelligencia a vállalkozásunk népszerűsítésében?

aug 8 • LifeStyle • Impress Magazin

A mesterséges intelligencia túlzás nélkül letarolta az élet számos területét az elmúlt években, és ez alól az üzleti világ sem kivétel. A fejlett AI-k ma már számtalan módon támogathatnak minket, bármilyen területen is működik a vállalkozásunk. Cikkünkben bemutatjuk, milyen szerepe van az MI-nek a marketingben, értékesítésben, brandépítésben.

Célcsoport, célközönség meghatározása

A marketing egyik legnagyobb kihívása, hogy megtaláljuk azokat az embereket, akik valóban érdeklődnek a termékünk, szolgáltatásunk iránt. Magyarul azokat, akikből könnyen válhat ügyfél, hovatovább visszatérő ügyfél. A feladat nem könnyű, mert hatalmas mennyiségű adatot kell feldolgozni, és olyan összefüggéseket észrevenni, amik sajnos meghaladhatják az emberi képességeinket.

A mesterséges intelligencia azonban igazán hatékony ebben: óriási mintából képes felállítani ügyfélkategóriákat, és ezeket rendkívüli alapossággal tudja jellemezni, elemezni. Mivel pedig a célcsoport, célközönség folyamatosan változik, az MI arra is jó, hogy ezeket megjósolja és azonnali lépéseket javasoljon.

Automatizált marketingkampányok

Az automatizáció erejét mindenképp érdemes bevetnünk a marketingben, különösen, ha egy fejlett mesterséges intelligenciával is meg tudjuk támogatni. Miért van erre szükség? Egyrészt azért, mert ugyanazt a hírlevelet kézzel kiküldeni százszor, ezerszer felesleges időpocsékolás. Másrészt azért, mert az ügyfelek értékelik, ha rövid időn belül választ kapnak a megkeresésre. Erre emberi munkaerővel nem leszünk mindig képesek.

A modern mesterséges intelligencia értelmezi a beérkező leveleket, képes meghatározni, hogy melyik sablonlevél lenne a legjobb válasz, és azt azonnal ki is küldi. A hirdetések terén pedig az is megvalósítható, hogy egy-egy hirdetést megszámlálhatatlan változatban futtasson attól függően, hogy melyik teljesít jól, és melyik kevésbé.

Tartalomkészítés és kreatív munka

Minden SEO-képzés úgy kezdődik, hogy elmondják: a tartalom a legfontosabb egy weblap esetén. Igenám, de nem vagyunk mindannyian képzett szövegírók, ráadásul időnk sincs megírni hetente két blogbejegyzést vagy tucatnyi termékelírást, kategóriaoldal-szöveget. Az MI-nek ez gyerekjáték, mert ha valamiben jók a mai programok, akkor az a szöveggenerálás.

Viszont csak óvatosan! Akármilyen ügyesek is az AI szövegalkotó szoftverek, sajnos hajlamosak magyartalanul fogalmazni, és a szöveg valóságtartalma is sokszor kívánnivalókat hagy maga után. Mindenképpen szükségünk lesz tehát egy emberre (lehetőleg profi szövegíróra), aki ellenőrzi és javítja az MI munkáját. Az AI szövegírás tehát inkább csak felgyorsítja a tartalomkészítést, de nem váltja ki azt teljesen.

Segítség a keresőoptimalizáláshoz

Ha már szóba került a SEO-képzés, akkor nézzük meg, hogyan támogat minket a keresőoptimalizálásban az AI. Nos, abban egészen biztosan, hogy gyorsabban és hatékonyabban végezhessük el a kulcsszókutatást. A mesterséges intelligencia pillanatok alatt összeszedi a releváns kifejezéseket, megmutatja, hogy ezekre mekkora a verseny, és hogy milyen kapcsolódó kulcsszavakkal érhetnénk el jó helyezést a Google találati listáján.

Az MI feltérképezi a konkurencia tartalmait, és ezek alapján javaslatokkal lát el minket annak kapcsán, hogy nekünk mit kéne fejlesztenünk. Lényeges itt is, hogy magyar nyelven egyelőre némileg korlátozott az MI tudása, így mindig ellenőrizzük az AI-tól kapott tippeket.

Az ügyfélszolgálat fejlesztése

Ahogy már említettük, az ügyfelek értékelik, ha a kérdéseikre, kéréseikre azonnal érkezik válasz. Aligha akarunk azonban a nap huszonnégy órájában, a hét minden napján beérkező üzenetekre válaszolni. Szerencsére az AI-val erre nincs is szükség! Az MI egyik első megjelenése az üzleti szférában ugyanis épp az intelligens, automata chatbotokban volt.

Ma pedig még jobbak, ügyesebbek ezek a chatbotok: sokszor meg sem lehet mondani, hogy nem emberrel van dolgunk! Ez viszont csak akkor lesz így, ha időt szánunk arra, hogy „betanítsuk” az MI-t: meg kell ismernie a termékeinket, szolgáltatásainkat, a stílusunkat és a céges policy-nket. Ha ez megvan, akár egy az egyben ki is válthatja a hagyományos ügyfélszolgálatot.

Adatvezérelt döntéshozatal

Vegyünk egy teljesen hétköznapi példát: vajon melyik közösségi oldalon érdemes hirdetnünk, honnan jönnek a legjobb érdeklődők? Ez igen lényeges kérdés, mert hatalmas összegeket költhetünk el feleslegesen, ha nem jó helyen célozzuk az embereket. Az MI minden rendelkezésre álló tényezőt, információt figyelembe véve képes megválaszolni a kérdést, vagyis óriási segítséget ad a hatékonyabb marketinghez.

Az adatvezérelt döntéshozatal az értékesítésben, de akár még a HR-ben is megállja a helyét. Utóbbinál az MI – ismét csak a big data segítségével – kiválasztja a legideálisabb jelöltet egy-egy állásra, vagyis sokkal jobb eséllyel találunk megbízható, tapasztalt kollégákat.

Ezúttal tényleg igaz: aki kimarad, lemarad

Az AI a SEO-ban, a döntéshozatalban és a hirdetéskezelésben is megkönnyíti a dolgunkat. Ez pedig egész biztosan csak a kezdet, mert az MI-k fejlesztése ebben a pillanatban is gőzerővel zajlik. Nem engedhetjük meg tehát azt a luxust magunknak, hogy mellőzzük az MI erejét, ha nem akarunk hátrányba kerülni a konkurenciával szemben.

Kapcsolódó cikkek

Megjegyzés írás zárolva!

« »