A csokoládé illata növeli a vásárlókedvet egy új kutatás szerint

jan 2 • LifeStyle • Impress Magazin

Az Antwerpeni Egyetem kísérletből kiderült, hogy a csokoládéillat hatására többen döntenek a vásárlás mellett.

Az Antwerpeni Egyetem kutatói 10 napon keresztül vizsgálták a vásárlók viselkedését egy frekventált könyvesboltban. A megfigyelés szerint a csokoládéillat hatására szívesebben böngésztek a könyvesboltban a vásárlók, és azoknak a figyelme is elkalandozott, akik egyébként határozott céllal tértek be az üzletbe.

Jobban fogytak a romantikus regények

A vásárlók a kellemes illat hatására 3,48-szor inkább keresték a romantikus könyveket, illetve szakácskönyveket, és 5,93-szor nagyobb arányban meg is vásárolták azokat.

A belga kormány támogatásával készült tanulmány szerint az ételről, italról és románcról szóló könyvválaszték teljes összhangban volt a csokoládéillattal, míg a többi témánál, köztük a humoros, a művészeti és a bűnügyi kötetek tekintetében jóval kisebbnek mutatkozott a csokoládéillat vásárlásra ösztönző hatása. Utóbbiaknál az eladási adatok csokiillatfelhőben 1,2-szeresére nőttek.

Az illatmarketing újabb „fogása” lehet  

A csokoládéról köztudott, hogy jótékony hatással van az ember kedélyére, örömmel és izgatottsággal tölti el, de hogy pusztán az illata képes a vásárlókedvet növelni ez egy új felismerés. Az édesség illata a kellemes érzéseken túl arra csábítja a legtöbb vásárlót, hogy tovább böngésszenek az áruk között.

Marketingszakemberek régóta tisztában vannak azzal, hogy az illatok befolyásolják a vásárlókat. A figyelemmel, az emlékezettel és az értékeléssel kapcsolatos agyi funkciókra is hatással vannak. Az új kutatás most azt igazolta, hogy az illatok befolyásolják a vásárlási magatartást.

 Tihanyi Petra

Kapcsolódó cikkek

Megjegyzés írás zárolva!

« »