70 millió cipőt adományozott rászoruló gyerekeknek – minden eladott cipő után egyet adományoz
Blake Mycoskie a TOMS cipőmárka tulajdonosa minden egyes eladott cipő után egyet a rászoruló gyerekeknek adományoz.
Blake Mycoskie 2006-ban alapította meg a vászoncipőket gyártó TOMS cipőmanufaktúrát, a „One for One” szociális üzleti modell alapján, mely pedig pár év alatt globális mozgalommá vált. Blake az indulás óta már több mint 70 millió pár cipőt adományozott, olvasható a TOMS Shoes weboldalán.
A „One for One” koncepció
Blake 2006-ban járt Argentínában, ahol életében először szembesült azzal, hogy milyen sok szegénységben élő gyereknek még cipője sincsen. A „One for One” szociális üzleti modell ötletét ez az utazási élménye inspirálta. Olyan megoldáson gondolkodott, ami fenntartható, és nem támaszkodik az adhoc jellegű adományokra.
A forradalmi ötlet egy olyan virágzó üzlet létrehozása volt, mely egyúttal a nélkülözés felszámolását is segíti, és folyamatosan tudja biztosítani az adományokat a vásárlók által. Mivel Argentínában a legtöbben vászoncipőben járnak, adta magát az ötlet, hogy vászoncipőket fog gyártani.
A világ számos országában segít
A „One for One” gyerekeknek szóló cipőadományozási programot Blake a világ számos országára kiterjesztette Dél-Afrikától kezdve Dél-Amerikán, és Kínán keresztül egészen Indiáig. Legtöbbször a helyi iskolákba mennek, vagy jótékonysági szervezeteken ketresztül juttatják el a cipőket a rászorulókhoz.
„Kezdj valamibe, ami számít…”
Blake 2011-ben adta ki első könyvét a „Kezdj valamibe, ami számít” (Start Something That Matters), melyben részletesen bemutatja a TOMS cipőmanufaktúra történetét, az inspirációt, és a sikereket. Filozófiája, hogy vidd be az emberszeretetet az üzletbe, és a személyes életedbe, több nagy cég vezetőjére is nagy hatással volt, és sokan követték a példáját. Könyve pedig a New York Times bestseller sikerkönyve lett.
A program annyira sikeres lett, hogy pár év alatt globális mozgalommá nőtte ki magát. Blake ma már több mint 500 alkalmazottal dolgozik szerte a világban és a cipőüzlete éves 500 millió dolláros forgalmat bonyolít. A cipőadományozáson túl pedig a „One for One” koncepció alapján további projekteket is elindított, melynek célja tiszta vízellátást, és biztonságos szülést is biztosítani a szegény országokban élők számára.
Tihanyi Petra
Kapcsolódó cikkek
« Haldoklik a Föld egyik legszebb természeti csodája a Nagy-korallzátony Szupervirágzás a kaliforniai sivatagban – 10 évente egyszer látható »