Az iskolai jógaórák csökkentik a stresszt és a szorongást a gyerekekben

okt 11 • LifeStyle, top cikkek • Impress Magazin

Az általános iskolában bevezetett jóga órák és meditációs technikák segítenek a gyerekeknek a szorongás és a stressz kezelésében.

A Tulane Egyetem kutatása szerint javul a gyerekek közérzete és érzelmileg is kiegyensúlyozottabbak lesznek, ha iskolai jóga órákon vagy meditáción vesznek részt.

A kutatók a New Orleans-i általános iskolával dolgoztak együtt. Az érzelmi támogatást igénylő gyerekek számára jóga órákon, illetve meditáción való részvételt biztosítottak az oktatás keretein belül.

Szorongás az iskolában

A kutatást harmadik osztályos gyerekekkel végezték. A szorongásos tüneteket produkáló gyerekeket az év elején kiszűrték, és véletlenszerűen két csoportra osztották őket.

A kontrollcsoportba tartozó 32 gyerek a hagyományos stresszkezelést kapta az iskola szociális munkásának vezetésével, melybe tanácsadás és egyéb tevékenységek tartoztak. A kutatásban részt vevő 20 diák pedig kiscsoportos jóga vagy mindfullness órákon vett részt 8 héten keresztül.

A jóga órák alkalmával – melyeket reggel iskolakezdéskor tartottak – a gyerekek légzőgyakorlatokat végeztek, vezetett meditáción vettek részt, illetve tradicionális jógapózokat gyakoroltak.

A kutatásban részt vevő gyerekek érzelmi állapotát a beavatkozás előtt, illetve utána is felmérték, két széles körben elismert kutatási eszköz felhasználásával. Az élethez való hozzáállásukat egy rövid, multidimenzionális elégedettségi-skála segítségével mérték fel. A pszichoszociális állapotuk és az érzelmi jóllétük értékeléséhez pedig a Pediatric Quality of Life Inventory-t használták.

Iskolai stresszkezelés jógával

„Azoknak a gyerekeknek, akik részt vettek a jóga illetve meditációs órákon, javult a pszichoszociális és érzelmi életminősége is, összehasonlítva azokkal a társakkal, akik a hagyományos kezelést kapták – mondta dr. Alessandra Bazzano, a Tulane Egyetem professzora. – A tanárok is visszajelezték – akik a beavatkozás ideje alatt napról napra végig követhették a gyerekek fejlődését –, hogy a jóga órák bevezetése milyen előnyökkel jár. Ezért hétről hétre egyre gyakrabban alkalmazzák az iskolai stresszkezelés részeként.”

A kutatók azért végezték harmadikos gyerekekkel a vizsgálatot, mert ez egy döntő fontosságú időszak az általános iskolások életében, mivel az elméleti tananyag mennyisége és az elvárások is egyre nőnek.

„A kutatás során felfedeztük, hogy a harmadik osztályban rengeteg gyerekben alakul ki szorongás, ahogy az oktatás egyre komplexebbé válik – mondta dr. Bazzano. – Ugyanakkor még az alsóbb osztályokban is sok stresszt és szorongást élnek át a kicsik, elsősorban a dolgozatírás alatt – tette hozzá a professzor.”

Forrás: ScienceDaily

Kapcsolódó cikkek

Megjegyzés írás zárolva!

« »