Az e-autók új generációja a „Timber”– fa alapú karosszéria mezőgazdasági hulladékból

nov 13 • ÖKO-világ • Impress Magazin

Hamarosan lehet, hogy az utakon is találkozhatunk az e-autók újdonságával, amelyekmegújuló erőforrásból származó alapanyagokból készülnek.

Egy francia tervező cég, a Vincent Collebaut Architectures legújabb fejlesztése egy új farost, bambusz és cellulóz alapú e-autó karosszéria. A fenntartható erőforrásból származó alapanyagból gyártott karosszéria 100%-ban biológiai úton lebomló.

Minden része lebomló vagy újrahasznosított

Az új Timber e-CAR kizárólag megújuló és újrahasznosított alapanyagokból készül, és úgy tervezték, hogy életciklusuk végén teljesen lebonthatók és újrahasznosíthatók legyenek.

Alkatrészei újrahasznosított alumíniumból, a karosszéria és belső kialakítás pedig mezőgazdasági hulladékból származó növényi rostok, bambusz és cellulóz keverékéből előállított, úgy nevezett CLT cellulózból készül.

Az új CLT cellulóz – bambuszból és mezőgazdasági hulladékból készül

A környezeti és társadalmi problémák egyre nagyobb nyomást helyeznek az autógyártókra, hogy csökkentsék az üvegházhatású gázok kibocsátását és minimalizálják a városi szmogot.

A felhasznált energia típusán túl a jármű tömege az egyik fő jellemző, amely befolyásolja a károsanyag-kibocsátás mértékét. Ezért a felhasznált anyagok tömegének csökkentése is jelentős ökológiai szempont.

A CLT karosszéria 5x erősebb az acélnál – a súlya pedig az egyötöde

Az új CLT (Cross Laminated Timber) cellulózrost egy növényi eredetű bioanyag, amely mezőgazdasági hulladékot is tartalmaz, és az acél tömegének egyötödét nyomja, és ötször erősebb, ellenállóbb is egyben. Az acélhoz képest ez 60%-os súlycsökkentést tesz lehetővé.

A CLT (Cross Laminated Timber) vékony falécek vagy bambusz egymásra helyezéséből és strukturális, szerves ragasztók segítségével történő összekapcsolásából áll. A Cross Laminated Timber cellulóz alapú nyersanyag gyártási folyamata sokkal kevesebb energiát igényel, mint az acél.

A közlekedési szektor új, zöldebb útjai…

Az a tény, hogy globálisan még mindig a közlekedési szektor felelős a világ CO2-kibocsátásának 24%-áért, és hogy minden autós évente átlagosan 90 órát tölt forgalmi dugókban, azt mutatja, hogy a dolgok nem folytatódhatnak így tovább.

Az EU zöld tervét -, amely 2030-ig a CO2-kibocsátás 55%-os csökkentését, majd 2050-re a klímasemlegesség elérését tűzte ki, – csak akkor tudjuk elérni, ha a közlekedési szektor is egyre zöldebb, új, fenntarthatóbb utakat követ…

Kapcsolódó cikkek

Megjegyzés írás zárolva!

« »