Izgalmas fantázianevekkel lehet rávenni a fiatalokat a zöldségfogyasztásra

Júl 28 • LifeStyle • Impress Magazin

Ha a zöldségekből készült fogásoknak érdekes fantázianevet adnak, sokkal több fogy belőlük a Stanfordi Egyetem új kutatása szerint.

Nagy kérdés, hogyan lehetne rávenni az embereket, hogy több zöldséget egyenek. A Stanfordi Egyetem kutatói megtalálták a választ: izgalmas nevet kell adni nekik.

A kutatók az egyetem menzáján próbálták ki az ötletet az egyetemistákon, és azt tapasztalták, hogy a fantáziadús nevek miatt 25 százalékkal többen választottak zöldségfélét, írja BBC news.

Ugyanaz a fogás – 4 különböző elnevezés

A „sistergő bab”, „dinamitcékla” vagy „citrusmázas csavart sárgarépa” felkeltette az érdeklődést, sokan szedték ezeket a zöldséges fogásokat a tányérjukra az ebédnél. Az olyan egészségesnek hangzó címkék viszont, mint a „tápláló”, semmiféle hatást nem értek el, holott ugyanarról a fogásról volt szó.

A kísérletet az egyetem menzáján végezték a kutatók. Mindennap négy különböző néven jelent meg az étlapon ugyanaz a zöldséges fogás. Az első egyszerűen megnevezte a zöldséget: répa, a második egészséges címkével illette: répa cukormentes citrusdresszinggel, a harmadik egy pozitív üzenetet tartalmazott: okos választás C-vitaminban gazdag répával, a negyedik viszont izgalmas fantázianévvel csábított: citrusmázas csavart sárgarépa.

Az izgalmas nevű ételek végeztek a csúcson

A kutatók mindennap felmérték, hogy a mintegy 600 vendégből hányan választottak zöldséges fogást, és kiszámolták, hogy aznap mennyi étel fogyott el a tálalókból. Az izgalmas nevű ételek végeztek a csúcson.

A fantázianevekkel ellátott zöldségételekből 25 százalékkal többen választottak maguknak, mint az egyszerű, semleges nevükön szereplő zöldségfélékből, 41 százalékkal többen, mint az egészséges elnevezésűekből, és 35 százalékkal többen, mint a pozitív elnevezésűekből.

„A legtöbb embert az ízlése irányítja az ételválasztásban, az egészséges megjelölésű ételek azonban az emberek szerint kevésbé ízletesek. Az elnevezés képes befolyásolni a választásunkat, ha azzal kecsegtet, hogy egészséges, de ízletes ételhez jutunk. Mi tehát azzal próbálkoztunk, hogy a fantázianevekkel megváltoztassuk az emberek véleményét a zöldségekről” – fejtette ki a kutató.

Forrás: egeszsegemre.com

Kapcsolódó cikkek

Megjegyzés írás zárolva!

« »