Mit mond rólad a csokoládé? Interjú a choco-coaching megalkotójával

Már 10 • LifeStyle • Impress Magazin

Nagy Judit coach és csokoládé-tervező megalkotta a choco-coaching módszerét, ahol tudatosan alkalmazza a csokoládéban rejlő erőt.

A Csokoládé című filmben már kaphattunk egy kis ízelítőt arról, hányféle módon hatnak a bonbonok az emberekre. A csokoládé komikus és olykor megható módon késztette a szereplőket arra, hogy megnyíljanak, kimondják, amit sosem mertek, vagy éppen felvállalják igazi önmagukat, úgy ahogy ezt sosem tették. A choco-coachingban a csokoládé egy olyan eszköz, mely az érzékeken keresztül segíti az önismereti munkát.

Fedezd fel önmagad a csokoládén keresztül

Judit a csokoládé tervezői munkája során tapasztalta meg, hogy milyen folyamatokat indíthat el ez a különös édesség, és egyszer csak megszületett benne a terápia ötlete.

11szerk

Fotó: Kolesár Krisztián

„Számomra a csokoládé sokkal több, mint boldogság forrás vagy egy gasztronómiai élmény, mondja Nagy Judit csokoládé-tervező és choco-coach. – Sokszor próbára tett ez a különösen érzékeny anyag, miközben dolgoztam vele.”

A céljaid felé vezető úton

“Nemcsak az anyag tulajdonságait ismertem meg, hanem saját magamat is felfedeztem. Egyes rendezvényeken, ahol bemutattam a kollekciókat és kóstoltattam nagyon élveztem, ahogy az emberekről  lemállott az álarc és ott álltak “meztelenül”. A csokoládé azonban csak egy eszköz a choco-coachingban.”

22szerk

Fotó: Falus Kriszta

A coaching egy olyan módszer, ahol a coach egy „idegenvezetőként” kísér el a céljaid felé vezető úton. Segít felismerni az akadályokat és rávezet arra, hogyan tudod legyőzni őket. „A coaching módszerben a folyamat jellege, rendszere, dinamikája, ritmusa ragadott magával, meséli Judit.

Ahogy a coach kíséri az ügyfelét a saját maga által meghatározott cél felé. A folyamat mindig más. Kíváncsiság, tagadás, ellenállás, megadás, küzdelem, győzelem…..A különböző fázisokban támogatóként kell jelen legyen egy coach.”

Az érzékszervek vezetnek

A choco-coaching terápián a csokoládé eszközként működik. Már maga a választás is sok mindent elárul, majd a kóstolás, amikor a csoki íze, az illata, mind-mind új információkat hoz a felszínre.

„Az ügyfél személyiségétől, tempójától, igényeitől, a témától és sok egyéb tényezőtől függ, hogy mikor alkalmazom a csokoládét és hogyan, folytatja Judit. – Egy speciális kóstoltatáshoz hasonlítanám, ahol az érzékszervek vezetik az ügyfelet. Az íz élmények pedig segíthetnek például a probléma beazonosításában, a szükséges belső erőforrások felfedezésében.”

Judit a csokoládé-tervezésben is ugyanezt a folyamatot éli meg. „Számomra a csokoládé-tervezés egy szenvedély. Játék. Alkímia. Kiteljesedés. A cél kihozni az anyagból a legjobbat, úgy hogy az alapkarakter nem változik. Akár a coachingban. Nem véletlen, hogy amikor csokizom mindig eszembe jut Gábriel García Márquez Száz év magányából egy mondat: “Mindenki a hegy csúcsán szeretne élni, nem is sejtvén, hogy a valódi boldogság éppen abban rejlik, ahogyan oda feljutunk.”

Tihanyi Petra

Kapcsolódó cikkek

Megjegyzés írás zárolva!

« »