A képernyő méretéhez igazítják a filmek letöltésének árát

máj 5 • LifeStyle • Impress Magazin

A frissen megjelent filmek letöltésének árát a képernyő mérete határozza majd meg a jövőben a DreamWorks vezetője szerint.

Aki mozivászon méretű kivetítőn nézi sokat, aki okostelefonon nézi, keveset fizet – vetítette előre Jeffrey Katzenberg egy kaliforniai konferencián. Ez az árszabási modell a DreamWorks animációs stúdiójának vezetője szerint tíz éven belül általános gyakorlattá válik.

Katzenberg a jövőt vázolva felhívta a figyelmet arra, hogy a mozifilm nem növekvő üzlet. „Kijön egy film és 17 napja lesz, pontosan három hétvégéje, a filmek 98 százaléka ez alatt hozza be bevétele 95 százalékát. A 18. napon ezek a filmek már bárhonnan letölthetőek lesznek, és az ember a méret alapján fizet majd utánuk”.

Katzenberg úgy kalkulált, hogy egy mozivászon méretű kivetítőre 15 dollárt (3300 forintot), egy 190 cm-es tévéképernyőre 4 dollárt (900 forintot), egy okostelefonra 1,99 dollárt (440 forintot) kérnek majd filmenként.

A filmstúdiók manapság rendszerint három hónapig tartják a filmjeiket a moziban, mielőtt más médiacsatornákon kezdenék forgalmazni. Az új modell azonban pár éven belül teljesen átírja a mozis üzletet. Az előrevetítet modellel sokan egyetértettek, a szkeptikusok azonban megjegyezték, nehéz ma egy olyan biztonsági rendszert elképzelni, amely tényleg ki tudja szűrni, hogy ki mekkora képernyőn nézi meg a letöltött filmet.

MTI/ Zentai Bogi

Kapcsolódó cikkek

Megjegyzés írás zárolva!

« »